dinsdag 6 januari 2009

Twee hoog, achter

Zeul door Dirck
Tas vol eten, drank
Driet in het hoofd
de gracht

Benauwende lucht
Onweer, bliksem
In de verte
in mijn hoofd

Bluesende Bugel
Uit open raam
Sleutel en naar boven
Drukkende hitte

Klein kamertje
Raam open
Geen honger
Wel trek

Maar niemand, niemand
in de verte
Blues uit HET raam
Stilte in mijn hart

Kleren uit
Badjas open
kijk naar buiten
Zie en voel

Overal in de nacht
Jouw gezicht, lichaam
Luister, stadgeluiden
Toeter en ongeduld

Vredig, biertje sjekkie
Voeten op roestig balkon
Droom ik de nacht in
Droom over hoe het ooit kon

Weet wat ik kwijt ben
Weet wat ik rijk ben
Weet dat ik alleen
maar nooit meer

heel en compleet
zal zijn
Kan niet wachten tot
het onweer

mijn gedachten verscheurd
De stad
De herrie
Mijn gedachten stil

Han$ 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten