zondag 20 december 2009

Wit

Wakker wordend wit
Mijn ramen en deuren
Natuurlijke blokkade
Stil op straat

Mijn bed warm
Gordijnen open
Kijkend naar
Vallend sneeuw

Lui zwart kussen
Lokt tegenkleurs
Toch nog even
Sneeuwvlokken in mijn hoofd

Verkreukeld wakker
Ik besef eens te meer
De tijd van strak
Maakt plaats voor wijsdroom

Mijn zijn gecoiffeerd
Loop ik door de sneeuw
Bussen blijken bezig
Met het natuurverschijnsel

Blijf nog een uur
Daarna de thuiswandel
De wereld is magisch
Stil zonder mensen

Maagdelijk wit sneeuwveld
En ik laat mij vallen op mijn rug
Veeg met armen en benen
Mijn figuur tot aan de dooi

Thuiswarmte
En stoel voor het raam
Chablis en sigaar
Blik op sneeuwend noord

Ik proost op de goden
Verlies mij in muziek
En staar, etende en met verwondering
Naar het wit voor mijn ogen.

Droom weg in gedachten
Vroeger is even
Nu!
Kind in de haven van Hilversum

Zwart bed, liggen en droomdacht
Ik wil nog maar één ding
Maar onmogelijk, mij niet gegeven
Haar wang op mijn tranen

Buiten wordt witter
Gaandeweg de nacht
Zie ik en denk
Mijn witte gedachten

Han$ 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten