maandag 7 september 2009

Het laatste uur van de Nacht

Verdwaasd loop ik
Door het kraakpand
Mijn hoofd vol
Van verhalen

Wetend dat ik
Straks weer
Op moet treden
Bed lonkt leeg

Twee uur later
Dichterskostuum aan
De kou in
En mee in de groep

Publiek en artiesten
Lopen door elkaar
Ik zie haar niet
Loop achteraan

Eenzaam lik ik
Een herfstblad
De dauw smaakt
Als honing

Luister naar doorwrochte
Gedichten, wonderlijke
Gedachten uit
Andermans ziel

Eind van de route
Mijn beurt
Ik kijk vooraleerst
Niet op

Na eerste dichtsel
Wil ik mijn publiek zien
Zie haar staan
Zonlicht in haar blond

Ik ga door
Met de zekerheid
Van fijn
En open haard

Op het laatste uur van de nacht
Volgt altijd
De dag van de laatste bladeren
Dit jaar is

Elk blad voor ons

Han$ 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten