dinsdag 6 oktober 2009

Bolder

De haven
Kabbelt de
Golven van ver
Scheepjes doen mee

Ik zit op
Een bolder
En kijk
Naar de golven

Om mij heen
Bedrijvigheid
Vissers legen
Hun ruimen

Geïnteresseerd loop ik
Langs de kade
En verwonder me
Over wat er allemaal gevangen is

De mist trekt op
Ik zit weer bolder
Twee pieren
Één heel mooi

Blond staat ze
In de mist
Knijp mijn ogen
Tot ik niet meer kan

Wit rult haar
Witte jurk
Haar hoofd
Gesierd door wapperende mist

Langzaam verdwijnt
Ze in het wit
En ik kijk
Tot ze weg



Gehuld in wit
Zit ik eenzaam
Op mijn bolder
En ruik nog even zout

Sta op
En koop
Bij de vissers
Verse vis

Treur naar
Mijn kamer
Bereidt vis
En eet, droge witte

Schrijf terwijl
Ik staar over
De haven
De pier

Dan bed en plafond, gedachten

Han$ 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten