zondag 2 augustus 2009

De Wind Van Onzekerheid

De wind van onzekerheid
Waait door het dorp
Niemand weet waar
Hij of zij aan toe is
Ik nog het minst

De wind van onzekerheid
Waait door het dorp
Mijn ziel wordt geknaagd
Door pijn en verdriet
Niemand die het ziet

De wind van onzekerheid
Waait door het dorp
Alleen zij heeft een vermoeden van
Al het leed in mijn hart
En zij geeft

De wind van onzekerheid
Waait door het dorp
Ik kijk door het raam
Van mijn halve woning
Aan de overkant, rood

De wind van onzekerheid
Waait door het dorp
Loopt de andere helft
Kleiner dan ooit
Haar blik naar de straat

De wind van onzekerheid
Waait door het dorp
Hooguit twintig meter
Scheiden ons van elkaar
Overbruggen blijkt te zwaar

De wind van onzekerheid
Waait door het dorp
Ik strompel naar boven
En laat mij vallen
In wat eens
De echtelijke sponde was

De wind van onzekerheid
Waait door het dorp

Voor Marijke, mei 2008.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten